دیجیتال مارکتینگ (راهکارهای نرم افزاری و تبلیغاتی سازمان فروش)




رشد سریع استفاده از اینترنت و گسترش زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، بالا بودن هزینه های تبلیغات سنتی در کنار اثرگذاری پائین و از سوی دیگر اثرگذاری سریع اینترنت به عنوان یک رسانۀ برتر بازاریابی، فضای سایبر را به یک فضای تبلیغاتی هیجان انگیز تبدیل نموده است. راهکارهای نرم افزاری و تبلیغاتی شامل خدمات موجود در حوزه بازاریابی دیجیتال را با بالاترین کیفیت و به روزترین تکنیک های برنامه نویسی به مشتریان خود عرضه نماید.

بهینه سازی در موتورهای جستجو (SEO) : سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

تبلیغات کلیکی گوگل (Google Ads) : تبلیغات اینترنتی پرداخت در برابر کلیک در بین انبوه روشهای بازاریابی اینترنتی، پرداخت به ازای کلیک یا Pay Per Click از معروف ترین ها و پرطرفدارها است. همان طور که از اسم این روش مشخص است، در آن به ازای هر کلیکی که روی آگهی شما می شود، پرداخت خواهید داشت. اعدادی از بیزینس های آنلاین بر این روش استوارند. دنیای اینترنت مملو از وب سایت ها و وبلاگهایی است که هدفشان جذب بازدید کنندگان می باشد. سایت شما نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای درآمدزایی نیاز به جذب بازدید کنندگانی دارد که به دنبال مطالب و محصولات یا خدمات شما باشند. تا اینجای مسأله، درست مانند دنیای واقعی است جایی که بیزینسهای مخنلف در جذب مشتریان احتمالی با هم به رقابت می پردازند. طبعاً اصل اولیه در این رقابت، معرفی بیزینس خود به مخاطب است که از طریق تبلیغات انجام می شود. و در دنیای وب هم، این امر اجتناب ناپذیر است و باید خود را به مخاطب معرفی کرد. تبلیغات پرداخت در برابر کلیک یکی از مؤثرترین روشهای تبلیغات اینترنتی است که برگشت عالی سرمایه (ROI) برای شما به ارمغان خواهد آورد و سود شما را میتواند چندین برابر کند.

تبلیغات در رسانه های اجتماعی (Social Marketing) : Social Marketing فرآیندی سیستماتیک در بازاریابی میباشد که در کنار دیگر کارها و برنامه ها برای شما محیط و شرایطی را فراهم می آورند که به هدف خود در شبکه های اجتماعی برسید.هدف شما میتواند ایجاد یک باور اجتماعی یا نظر سنجی در مورد موضوع خاصی باشد.
همان طور که در تعریف مشاهده میکنید شبکه های اجتماعی بر این پایه ساخته نشده اند که فقط شما را به مقاصد اقتصادی و یا اینترنتی برسانند بلکه انها میتوانند روشی باشند برای رساندن شما به هدفی در دنیای واقعی.هر چند هدف اولیه و همه گیر این نوع بازاریایی مالی و اقتصادی میباشد.اما این بدین معنا نیست که اگر شما برنامه ی اقتصادی ندارید و یا حتی میخواهید کاری را بدون هدف اقتصادی برای اولین بار انجام دهید نمیتوانید در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید.
 
 
برای شروع فعالیت حرفه ای و هدفمند در شبکه های اجتماعی شما باید ۲ همکار را در نظر داشته باشید.
1. Social Parent (مسئول اجتماعی) : یعنی فردی که قوانین اولیه و راه کارهای خاص را برای فعالیت در شبکه های اجتماعی تعیین کرده و نظاره گر و هدایت کننده شما و دیگران در فعالیتتان میباشد.
2. Marketing Parent (مسئول بازاریابی) : یعنی کسی که مسئولیت ارائه برنامه و تعیین اهداف را از تبلیغات را مشخص میکند. کسی که به عنوان مسئول بازاریابی فعالیت میکند باید مرور کند که تمامی افرادی که با او همکاری میکنند و تمامی برنامه هایی که او تعیین میکند به درستی عمل میکنند یا نه و اگر در بخشی از فعالیت های هدفمند شما مشکلی ایجاد شد او باید مشکل را رفع کند.
 
 
 
 
 
طراحی و پیاده سازی موبایل کاتالوگ و اپلیکیشن موبایل : مویابل کاتالوگ در واقع نوعی کاتالوگ دیجیتال است که در آن میتوان اطلاعات مختلفی از قبیل عکس فیلم , صوت و متن قرار داد که بنا بر نوع کاربرد کاتالوگ میتوان بخشی از این امکانات یا همه آن را در نرم افزار گنجاند. مطمئنا برای شما که مدیریت یک شرکت و یا سازمان و یا مسئولیت معرفی خدمات و محصولات  آن را بر عهده دارید یافتن روش های پر بازده و در عین حال با هزینه معقول برای معرفی خدمات و محصولات از مهم ترین اهداف است. نرم افزار موبایل کاتالوگ از جمله این روش هاست که میتوانید با کمترین هزینه ممکن بیشترین بازدهی را برای شرکت خود به ارمغان بیاورید. چرا که شما خدمات را روی پر کاربردترین وسیله ای که در تمام لحظات در دسترس افراد هست معرفی و بطور قابل توجهی در هزینه های چاپ و مصرف کاغد صرفه جویی کرده اید. با استفاده از موبایل کاتالوگ شما مطمئن خواهید بود که محصول شما به صورت کاملا داوطلبانه توسط دریافت کننده روی گوشی نصب شده است و او برای دیدن خدمات و محصولات شما مشتاق است.
 
موارد استفاده:
•    جایگزینی بسیار مناسب برای پوستر, بروشور های تبلیغاتی و کارت ویزیت
•    معرفی ساختار تشکیلاتی و محصولات شرکت ها و تولید کنندگان
•    معرفی خدمات و سرویس های قابل ارائه توسط سازمانها و ادارات
•    معرفی چارت سازمانی و کلیه مدیران و مسئولین ذیربط بهمراه اطلاعات متنی و تصویری
•    معرفی انواع شخصیت های مهم و برجسته (مثل نوابغ , شهدا و چهره های ماندگار ... )
•    قابل استفاده در نمایشگاه جهت معرفی شرکت گنندگان , غرفه ها , نقشه راهنمای نمایشگاه و ...
•    قابل استفاده در همایش ها و سمینار جهت اطلاع رسانی برنامه ها , متن مقالات و اطلاعات سخنرانان
•    معرفی محصولات و خدمات شرکت ها مانند جزئیات محصول , لیست قیمت , راهنمای خرید و...
•    دریافت و ایجاد بانک اطلاعات مشتریان و علاقه مندان به فعالیت های شما

مارکتینگ و برندینگ تحت وب (Web Marketing & Branding)

 
 
ایمیل مارکتینگ : نامه همواره یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات بوده است. باافزایش روزافزون استفاده از ایمیل این ابزار به شیوه اثربخشی برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است.
تبلیغات از طریق ایمیل ابزار مقرون به صرفه ای است که از نرخ پاسخگویی بالایی نیز برخوردار است.
همچنین این ابزار موجب وفاداری مشتریان و نیزموجب تقویت نام تجاری می‌شود، ضمن اینکه در جذب و نگهداری مشتریان نیز ابزار بسیارکارآمدی است.
تحقیقات نشان می دهد پس از کمپین های بهینه سازی برای موتورهای جستجو، ایمیل مارکتینگ در رتبه دوم تاثیرگذارترین ابزارهای مناسب برای بازاریابی الکترونیکی قرار گرفته است.
اجرای اصولی و درست خبرنامه های الکترونیکی میتواند به طور قابل ملاحظه ای درصد فروش یک کسب و کار را افزایش داده و یک ارتباط منسجم و مرتب را بین کسب و کارها و مشتریان برقرار نماید.
 
ایمیل مارکتینگ به دو صورت قابل اجرا و برنامه ریزی می باشد :
 
روش اول ارسال به مخاطبین عام به صورت انبوه در این روش هدف بیشتر برندینگ و تبلیغات سرویس یا محصول مورد نظر می باشد. در این روش ارسال در حجم بالایی صورت می گیرد تا از بین ادرس ایمیل های ارسالی تعدادی بازار هدف یافت شود.
 
روش دوم ارسال هدفمند ایمیل به مخاطبین خاص و هدفمند در این روش هر مجموعه یا شرکتی نسبت به جمع آوری ایمیل های مشتریان و مخاطبین اقدام می کند و همچنین این اجازه را از آنان کسب می کند تا ایمیل های مورد نظر خود را ارسال کند تا از این طریق با کلیه مخاطبین خود در ارتباط باشد.

اس ام اس مارکتینگ : پيام های تبلیغاتی از طریق SMS را می توان به صورت كنترل شده در سریع ترین زمان ممکن و تنها براي گروه بازار هدف که شناسايي شده  اند، ارسال کرد. مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترين مزيت‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي SMS که آن را از سایر رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي تبليغاتي متمايز مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و مديريت بازاريابي از آن بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود عبارتند از:

• سرعت انتقال پيام به بازار هدف
• ارسال پيام های خاص براي تك ‌تك مشتريان و مخاطبان
• هزینه پایین رسانه و نرخ پاسخ مصرف کنندگان
• دسترسي دائم به مشتریان
• افزایش اعتماد مصرف کنندگان به وسیله شخصی سازی پیام