مشاوره و طراحی اقلام اداری

 
اقلام مورد نیاز اداری یا همان اوراق اداری ، سربرگ ، کارت ویزیت ، پاکت نامه و یادداشت را شامل می شود طرحی که برای اقلام اداری به کار می رود بیانگر هویت سازمان یا شرکت شماست بنابراین برای انتخاب طراحی و نوع اقلام اداری باید حساس بود و با دقت انتخاب شود.
به دلیل زیبایی شناختی و هماهنگی هر بیشتر سازمان ، بهتراست این اوراق به یکدیگر شبیه و متناسب با هم طراحی و چاپ گردند، به همین دلیل به آنها اصطلاحا "اقلام اوراق اداری" گفته می شود.استفاده از لوگو ، رنگ سازمانی و اطلاعات تماسی از مواردی هستند که عموما در چاپ اقلام اداری استفاده می شود.
 
 مهمترین اقلام اداری مورد نیاز :
 
سربرگ یا letter head : جهت مکاتبه و نگارش نامه های اداری و رسمی و عموما در دو قطع A4 و A5 طراحی و چاپ می شوند. سربرگ ها از نظر کاربرد جزء پرکاربردترین اوراق اداری محسوب می شوند از این رو جهت طراحی و چاپ این محصول ، باید تامل و توجه دقیقی صورت گیرد. بسته به سلیقه و بودجه سفارش دهنده، سربرگ ها می توانند بر روی کاغذهای مختلف و ویژه ای چاپ گردند. اما در شرایط معمولی سربرگ ها بر روی کاغذ 100 گرم تحریر چاپ می گردند.

کارت ویزیت یا business card : جهت معرفی شغل و ارائه راه های تماس با شرکت یا سازمان.این کارت ها بیانگر نوع فعالیت و کسب و کار و در واقع معرف شما و نوع کسب و کار شما می باشند و بر خلاف تفکر عمومی که گمان می کنند کارت های ویزیت اهمیت چندانی ندارند، باید گفت که از دیدگاه مخاطب شما مقدار اهمیت شما برای کسب و کار خود برابر است با مقدار ارزشی که شما برای کارت ویزیت خودتان در نظر می گیرید کارت های ویزیت از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند.

پاکت نامه یا envelope : (جهت ارسال مکاتبات یا رد و بدل کردن قراردادها و ...) پاکت های نامه ابعاد و اندازه های متفاوتی نسبت به نیاز مشتریان دارند و ...

یادداشت ها یا note : جهت یادداشت های غیر رسمی که معمولا از  پرت کاغذ در چاپ اوراق بدست می آید و که معمولا جنبه تبلیغاتی دارند.

موارد دیگری نیز مانند فلش کارت ها، کارت های پرسنلی، فاکتور، فولدر یا پوشه و ... وجود دارد که در مجموعه اوراق اداری آورده می شوند.